Onze website gebruikt cookies om je surfervaring te verbeteren alsook om als lid te kunnen inloggen. Om deze website optimaal te gebruiken vragen we je om akkoord te gaan met ons gebruik van cookies.

Ik ga akkoord liever niet.

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /data/sites/web/deduivenvangerardbe/www/views/aanbodpagina.php on line 8
terug naar overzicht

Copywriter

Raak verwoord, vlot geschreven, graag gelezen. Dat zijn de troeven van goeie copy. Van authentieke testimonials over nieuwsbriefteksten en biografieën tot trendy jaarverslagen: De Duiven van Gerard zijn van alle markten thuis.

Testimonials van klanten

“Laat je klant met jóu ‘stoefen’, dan moet je het zélf niet doen.” Dat zeg ik vaak tegen ondernemers die het verhaal van hun bedrijf meer weerklank willen geven. Zakendoen is mensen verbinden. Meestal loopt dat goed en geeft dat de beide partijen een heel voldaan gevoel. En soms loopt er iets mis en moet er een probleem worden opgelost. Laat je klant zélf vertellen hoe zij of hij de ‘customer experience’ heeft ervaren. Zonder te overdrijven of de zaken onnodig ‘op te blinken’, maar eerlijk en authentiek. Grote kans dat de potentiële klant die meeleest, zich in die situatie herkent, en geïnteresseerd raakt in jouw aanbod. Video kan dit nog versterken, en ja, ook hier is copy voor nodig (want zonder goed scenario geen goeie video!). ☺

Testimonials van medewerkers

De war on talent woedt hard, en werkgevers zetten volop in op ‘employer branding’. De sollicitant is vandaag aan zet, en heeft vaak een ruime keuze uit potentiële werkplekken. Geef haar of hem een realistische inkijk in hoe het er in jóuw bedrijf aan toegaat, en laat enkele van je beste medewerkers daarover getuigen. Ook hier weer: laat échte mensen met échte verhalen aan het woord, zonder onrealistische verwachtingen te scheppen. De sollicitant moet voélen dat jouw bedrijf haar of zijn ideale volgende werkgever is. 

Biografieën en boeken

Ik heb de voorbije jaren letterlijk honderden mensen mogen interviewen, en inkijk gekregen in (een deel van) hun leven. Een absoluut voorrecht, blijf ik dat vinden. Maar vaak waren het momentopnames. Waar ik écht van smul, is een heel léven te mogen samenvatten in een behapbaar werkstuk. Ja, zoals die biografie die je ooit (nu?) over jouw leven wil schrijven, en waarvoor je een ghostwriter of eindredacteur zoekt. Call me: I’m your man! ☺ Maar ook het onderwerp dat je mateloos fascineert in je beroep of vrije tijd en waarover je zó veel te vertellen hebt, dat een boek vullen geen enkel probleem is: ik zet je gedachten en ideeën op papier en zorg dat het ‘leesbaar’ wordt.

Jaarverslagen

Het moet – op de teksten van het Belgisch Staatsblad na – wellicht de mínst (graag) gelezen copy zijn: het (papieren) jaarverslag van een bedrijf of organisatie. Wordt meestal maar één keer bekeken – op de verplichte Algemene Vergadering – en belandt daarna in de onderste schuif… tot de container met oud papier de eindbestemming wordt. Maar het kán anders. Geef je jaarverslag een aantrekkelijke lay-out, beperk je tekst en cijfers tot wat verplicht is, en maak het verschil door je stakeholders aan het woord te laten in levendige interviews en frisse quotes. Wedden dat je jaarverslag wél ‘talk of the town’ zal zijn?

Nieuwsbriefteksten

Je bent fier op een project dat je gerealiseerd hebt of je hebt nieuws uit de interne keuken van je bedrijf of organisatie? Maar je weet niet goed hoe je het moet verwoorden om je klanten, prospects, leveranciers of andere stakeholders écht aan te spreken? De Duiven van Gerard snellen je te hulp! ☺ Kort en gebald of in ’t lang en in ’t breed? Alles kan!

Commerciële copy

Eerlijk? Níet zo ‘ons ding’ is commerciële copy of pure marketingteksten die de verkoop van producten moeten aanzwengelen, zoals ‘Koop mij!!!’ of ‘Nee, koop míj!’ ;-) Het is namelijk niet onze levensmissie om het consumentisme nog meer een duw in de rug te geven. Maar soms amuseren we ons best met het zoeken naar een catchy baseline voor klanten die wél een positief verschil willen maken in de wereld. Zo zijn we nog altijd best trots op de slogan die we vonden als opschrift voor de warme truien die een ingenieursbureau dat duurzame gebouwtechnieken ontwerpt aan zijn medewerkers wilde geven: ‘Cool brains – warm bodies’. ☺

Referenties

terug naar overzicht